Kvantfüüsikud väidavad, et mitte miski, mida vaadeldakse, ei jää vaatlejast mõjutamata. See teadlaste avaldus kätkeb endas võimast ideed. See tähendab, et igaüks näeb erinevat tõde, sest igaüks loob seda, mida näeb ja näeb seda, mida loob! Tõde järelikult luuakse, mitte ei avastata! Kogu tõde on subjektiivne looming!
Üsna keeruline võib olla leppida asjaoluga, et maailmas luuakse praegu ligi seitse miljardit erinevat reaalsust? 🙂 Elu on otsustamine, loomine, väljendamine ja selle kogemine, Kes Sa Tegelikult Oled. Igal kuldsel hetkel on see Enda taasloomine järgmises erakordses versioonis suurimast visioonist, mis Sul eal Enda kohta on olnud.
1. Loomisvõime ehk loovus on igaühes sünnipäraselt olemas: kõik lapsed on loojad iga oma mõtte, sõna ja teo kaudu.
2. Loovuse areng takistatakse ja/või surutakse maha täiskasvanute/kaaslaste poolt, kellele sellega arvestamine on muutunud tülikaks ja/või kelles on see juba maha surutud.
3. Kui tahad luua, pead vabanema kõigist tingitustest; muidu on kogu su loovus ainult kopeerimine, ei midagi enam kui jäljendus.” (Osho)
4. Loovust ei ole õige seostada ainult kindlate tegevustega – loovus on teadvuse omadus.
5. Paljud inimesed mõtlevad, et „sa lood oma reaalsust“ on spirituaalne doktriin. Ometi ei ole enda reaalsuse loomine midagi, mida tehakse spirituaalsuse tasandil – see on aju funktsioon.
6. Me loome oma reaalsuse sõna otseses mõttes ei millestki. Me loome selle puhtast mõttest ja too mõte kerkib esile tõest, mida kanname oma mõistuses.
7. Reaalsus pole see, mis juhtub, vaid on see, millest me mõtleme, et juhtub. Me ei koge seda, mis toimub väljaspool, me kogeme seda, mis toimub seespool selle kohta, mis toimub väljas.
8. See tõde kerkib esile meie alateadvusest ehk andmetest, millega varustavad meid heldelt paljud allikad: meie vanemad, sõbrad, õpetajad, naabrid, eeskujud, kultuur, religioon, mängud jne.
9. Koolis on loovate inimeste liigne aktiivsus, ideed ja energia reeglina õpetajatele ainult tüliks (Viive-Riina Ruus)
10. Õpetajad on ülekoormatud ja surutud kitsastesse raamidesse, kus õpetaja enda ning muidugi ka õppija individuaalsus ja loovus on muutunud sekundaarseks kõrvalnähtuseks.
11. Meie haridussüsteemi põhimõte on luua ebakompetentsuse tunnet, tõde on kellegi pärisomand, tõde on (haridus)turul müügiks (Evelin Tamm)
12. Selle süsteemiga pole mõtet võidelda, vaja on luua kogukondlikud alternatiivid.
13. Kui inimene on loov, siis ta ongi juba see, kes ta on alati tahtnud olla. (Osho)
14. Loovad inimesed äratavad ellu kõik, mida nad puudutavad. Nad annavad hinge oma võimetele ning elustavad teisi inimesi ja esemeid. (Erich Fromm)
15. Loomise eelduseks on teadlikult:
a. käesolevas hetkes (Siin ja Praegu) püsimine,
b. mugavustsooni avardamine ehk riski võttes enese ületamine,
c. uudishimu tugevdamine ja hirmu vabastamine,
d. oma Mina ehk Ego kõrvale asetamine,
e. perfektsionismist ja maksimalismist loobumine (kasvõi mõneks ajaks).
16. Tõeline Kunst saab sündida siis, kui olen omandanud raamistiku, reeglid ja siis lasen need tegutsedes vabaks …